Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Ακρόπολη, Αβέρωφ, Μανωλίδου και εθνική αποχαύνωση....

Πριν από ένα περίπου χρόνο, στα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, ήμουν ο κακός. Το κακό σύστημα εξαερισμού των καφέ και εστιατόριου, προσέδιδε στην βόλτα μας, ανάμεσα στα εξαιρετικής τέχνης και πολιτικής πύκνωσης, γλυπτά των Ελλήνων ένα άρωμα καπνιστού σολωμού, γαλλικού καφέ και τσουρουφλισμένου παϊδακίου.


Δεν μπορούσα κι ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί πρέπει και καλά να μοιράζομαι αυτή την Τέχνη κι αυτή την Θέα, διασχίζοντας τραπεζάκια με greek salad, feta, greek virgin olive oil και οποιαδήποτε άλλη μορφή αποδομημένης νέας ελληνικής μαγειρικής (μη χέσω!).

Κοινώς μου στερεί την απόλαυση από το πρωτεύον, που παίρνει και το μεγαλύτερο Αριστείο, προϊόν που εμπορεύεται το Μουσείο και είναι η Θέαση της Ύψιστης Τέχνης. Μου φαίνεται σχεδόν ανίερο ακόμα και το αναμμένο τσιγάρο, που σιγοκαίει στο στόμα του νεοελλήνα, στην βεράντα του νέου Μουσείου, ατενίζοντας τον βράχο της Σιωπής.

Ανιέρη μου φαίνεται κι όλη αυτή η μπούρδα, γύρω από το σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ», που φιλοξένησε και μια συνεδρίαση του, το αμφιθέατρο του νέου μουσείου. Μαζευτήκανε 2-3 επιτήδειοι, προσπερνώντας την βασική έννοια της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και μαζεύουν σε έναν τεράαααστιο κουμπαρά εκατομμύρια ευρώ, για να αναστηλώνουν Κράτος με τη συνέργεια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ενός πρωην υπουργού πολιτισμού του ΠΑ.ΣΟΚ) αρχαία θέατρα της ελληνικής επικράτειας κι όχι μόνο.

Κι ερωτώ. Με σκοπό εκπαιδευτικό, δηλαδή να βλέπουν οι Έλληνες τις κάτω του μετρίου αισθητικής και εκλαϊκευμένης εντοπιότητας, παραστάσεις αρχαίου δράματος; (Γιατί δεν αρκεί κύριε Μπένε μου το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ή το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης;) Να αναστηλωθεί, ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ, το αρχαίο θέατρο του Διονύσου(το αρχαιότερο του κόσμου) κάτω από τον Παρθενώνα με σύγχρονα μάρμαρα, (όταν χώρος για να φιλοξενούνται θεάματα υπάρχει δίπλα, στο Ηρώδειο) για λόγους αισθητικής τεκμηρίωσης ή γιατί; Μην σε υποψιάσω άλλο, ω αναγνώστη.

Αν ζητήσεις από το «ΔΙΑΖΩΜΑ» να επενδύσει τα χρήματα του «κουμπαρά», στην παιδεία του ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ, στην εκπαίδευση στο σχολείο των παιδιών σου, βάζω στοίχημα θα παύσει την δραστηριότητά του, θα αθετηθούν οι συμφωνίες εκπόνησης μελετών με τεχνικά γραφεία, θα χαθούν θέσεις εργασίας «υμετέρων», θα σβήσει το όνειρο της ελληνικής θεατρικής πολιτικής ανα-δόμησης.

Στα έγγραφα, και για τον άγνωστο τύμβο του αρχαίου τραγικού ποιητή Σοφοκλή στην Βαρυπόμπη και για την αρχαία Δεκέλεια, που έχει γίνει αγωνιστικός χώρος Μότο Κρος.
Το ξέρεις ότι το Βρετανικό Μουσείο, παραχωρεί κι αυτό τις αίθουσες με τα κατακρεουργημένα γλυπτά του Παρθενώνα, για να φιλοξενεί ακριβοπληρωμένα δείπνα πολυεθνικών, φιλανθρωπικών και τραπεζικών εκδηλώσεων.

Προχθές, το θωρηκτό σου «Αβέρωφ» (των πεθαμένων προγόνων σου δηλαδή) έγινε χώρος επίδειξης κακοπαιγμένου μπουζουκιού, πάνακριβων Μanolo Βlahnik παπουτσιών στα πόδια των εφοπλιστικών και τηλεοπτικών σου αστέρων. Κι ύστερα θύμωσες, μπήκες στο facebook έκανες like σε δεκάδες status που ξεσήκωναν την εθνική σου «υπερηφάνεια» (προγόνων που δεν είχες ή δεν γνώρισες ποτέ, ω τηλεθεατή μου) για να επιστρέψεις ύστερα στην χορεύτρια μουσικό σύζυγο βουλευτή, υπό αποχώρηση και εκ μεταγραφής εθνική σου αποχαύνωση.
Αλήθεια, αν συνεχίσεις έτσι...ξέρεις τί σε περιμένει;
Μάνος Λαμπράκης  / http://www.mediasoup.gr/node/13942

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου